19.12.14

APA NAK BUAT LEPAS GRADUASI?

selepas graduasi, aku nak merantau selama setahun. 
aku nak jelajah seluruh negeri termasuk sabah dan sarawak.
aku nak buat satu dokumentasi pengembaraanku.
sambil2 tu aku nak kumpul duit untuk guna setahun akan datang.

selepas mengembara, aku nak abadikan masa dengan kerja dakwah dan khidmat sosial.
paling penting waktu ni aku mesti cari kerja tetap dan berkahwin.
in case aku dapat kerja directly lepas graduate, rasanya aku takkan kembara kot.

someone asking me, kenapa lambat gila nak kahwin?
sebabnya, waktu tu majority geng just nice sudah berkahwin 
dan cuma tinggal sebahagian saje yang belum.
makanya aku akan gunakan kesempatan tersebut untuk melamar yang mana ada.

kita semua tahu kan setiap kali berlakunya perkahwinan mesti ada pihak yang kecewa.
kecewa sebab buah hatinya kahwin dengan orang lain.
jadi, apabila aku berkahwin lewat isu ini takkan terjadi. 

::peace no war just nice::

No comments:

Post a Comment