24.2.12

UKURAN 'A'


Ramai diantara kita yang nakkan ‘A’ tapi berapa kerat sangat yang berusaha untuk mendapatkannya. Agak-agaknya lah, cukup tak usaha yang kita lakukan untuk dapatkan ‘A’ tersebut. Memang takleh nafi kita dah studi macam-macam cara untuk dapat ‘A’. Ketahuilah duhai kawanku, masih ada lagi kaedah belajar yang kamu tak pelajari. Memang tak dinafikan perjuangan itu penting. Jangan jadikan akademik sebagai fitnah kepada organisasi. Susun jadual elok-elok. Jangan campur waktu belajar dengan mesyuarat. Tak patut ada meeting kalu musim exam. Kita jangan menjuz’ie kan dakwah dah pelajaran. Ada masa kita berdakwah, ada masa kita belajar. ‘A’ untuk akademik, ‘A’ untuk agama.

1 comment:

  1. setuju!Jangan jadikan akademik sebagai fitnah kepada organisasi...Tak patut ada meeting kalu musim exam dan time study week...
    ye..org akn kata,sbg daie kena tadhiyyah dan berkorban..tapi kita lain2..iq dan eq kita lain..ADA ORG perlukn msa untuk stdy,fhm n hafal..kita ni,ada yg lambat dan ada yg cepat..msg2 berbeza..so kna la faham..YE, ALLAH akn tolong kita,TAPI DAH KITA THU KELEMAHAN kita,kena LA BAIKI DAN pham KEadaan diri sndri..mcm mana ALLAH nk tolong kalau tak stdy??
    PERJUANGN memrlukan ilmu BUKAN IKUT JA org n sahabt...

    ReplyDelete