15.11.14

JAWATAN OH JAWATAN

jawatan oh jawatan
kerenamu aku lantang
bagai teriak menghalau setan
hakikatnya cuma mencari kesempatan

hari mendung silih berganti
hari berlalu tanpa henti
datang memberi sepertiku menanti
zahirnya seperti diriku mati

berpencak kata aku beraksi
berpesta lidah aku bersaksi
minta izin mohon permisi
aku bukan mengejar posisi

...
dulu di sekolah, orang memberi jawatan paling bawah padaku.
dulu di matrix, orang memberi jawatan kerena kelantangan ku berkata.
sekarang di main campus, orang masih ingin memberi posisi padaku.
tidak kah kalian melihat track rekod buruk ku di matrix.
organisasi hancur kerana dosaku, kerana degilku, kerana sikapku.
kesamaran apakah yang menutup pandangan kalian.
masih aku tertanya apa sumbanganku kepada organisasi.
cukuplah aku sebagai ahli biasa, yang hadir cuma memenuhi undangan. 

No comments:

Post a Comment