3.11.14

SILAP KU

antara kesilapan yang paling ketara aku pernah buat ialah memberi harapan kepada seseorang lalu meninggalkannya. semasa zaman tidak matang, sungguh mudah untuk mengungkap kekata manis, seolah olah ianya benda yang pasti akan berlaku.

memang benarlah kata pepatah, waktu lapang pemuda ialah permulaan maksiat.

apabila datang antara 2 pilihan, aku memilih jemaah. dia ditinggalkan keseorangan dan tidak diambil tahu seperti permulaan cerita. kini, detik itu kembali dengan individu yang lain tapi memegang watak yang sama. aku jadi konfius dan tidak keruan. 

dari situ aku mula belajar erti keutamaan, dan melepaskan segala apa yang ada. mungkin ianya perit untuk melupakan kenangan yang dibina tapi hakikatnya, bahagia sedang menanti di hadapan.
aku berdoa saban hari semoga Allah mengampunkan doa aku, dia, kamu dan mereka yang terlibat. :)

No comments:

Post a Comment