7.11.11

AKU MASOK WAD?

AKU PERNAH MASOK WAD? YA
BILA? AKHIR TAHUN TINGKATAN 4
KENAPA? DISYAKI DEMAM DENGGI
DENGAN SIAPA? ADIK DAN ABANG AKU
RASA CMNE? MULA2 SEDIH, PASTU SERONOK
TAKNAK CITE? YELA2. NAK CITE LA NI..


hari 1:
main PS2 kat ruang tamu sambil2 teman abg yg demam. 


hari 2: 
turut sama demam. aku, abang, adik pegi klinik utk amek ubat. doktor test darah. sila ke hospital.
di hospital, naik wheelchair masok wad. nurse cucuk jarum masukkan air garam. amek darah sekali lagi.
badan rasa tak bermaya. ibu dan ayah ada disisi. katil abang ada kat sebelah. adik masok wad lain. nurse bagi makan ayam sup. nak makan tapi x lalu.


hari 3:
doktor kejut waktu subuh. amek darah. cikgu 1 sekolah pon kena suspek denggi jugak. katil depan aku.
rupa2nya ramai lagi teman 1 perumahan yang kena denggi. mak beli 100 plus. tak lalu nak minum. man utd menang 1-0 di jepun.


hari 4:
doktor kejut waktu subuh, amek darah. cikgu sekolah datang melawat. ustaz bagi duit. sukanya aku.
ayah kawan rapat pon masok wad jugak. katil sebelah. ada meeting hari ni. kawan tanya kabar. terkejut sebab aku masok wad.


hari 5:
dah boleh bangun. amek darah tetap ada. dapat nurse laki baru. sempoi. rasa nak 100 + banyak2. mak bawa hanset sebagai teman. 




hari 6: 
amek darah lagi. alahai. makan selera. rasa nak melompat. abang dan adik dah keluar wad, balik rumah.
aku sorang2 kat sana. abah n mak keje. sunyi rasanya.


hari 7:
macam biasa. amek darah di pagi hari. kena pindah katil baru. rasa teruja. kawan melawat. puji sebab handphone x rosak. bagi tazkirah kat aku.


hari 8:
amek darah lagi. rasa bertenaga. rasa nak tinggal lama lagi. doktor kata dah boleh balik. hoorey..



No comments:

Post a Comment