9.8.12

MAAFKAN SAYA


Salam alaik. Ada kawan bagitahu. ‘kita jangan nak kat orang tapi biar orang yang nak kat kita’. Aku tak rasa frasa ‘orang nak kat kita’ akan menjadikan hidup lebih baik sebab makin ramai yang nak kat kita, makin banyak pilihan yang perlu kita tempuh. Hidup menjadi tak tentu arah akibat pilihan yang terlalu banyak. Pilihan yang datang tidak dijemput. Cuba pikir balik. Apabila dah ramai orang minat kat kita sanggup ker kita bagitahu yang kita dah berpunya. Mereka dah menaruh harapan yang tinggi kat kita. Ye, aku pernah alami benda macam ni. Satu demi satu meluahkan isi hati mereka kat aku melalui fb, mesej, call. Walaupun mereka guna ayat lintang pukang tapi aku tak rasa mereka hanya saje-saje buat camtu. Tapi nak buat camne. Bukan nak perasan tapi perkara benar. Saban hari aku pikir perkara ni. Bimbang dicop ‘playboy’ aku remove muslimat dalam list fren fb aku. Yang suka chat, mesej, dan call aku tu, harap mereka faham. Aku sebenarnya pun taknak cakap pasal benda ni tapi aku rasa satu keperluan untuk peringatan pembaca.

2 comments:

  1. yesterday its seems bitter. but one step taken, life get better.
    "preventing is better than cure"..

    ReplyDelete