10.2.15

ALASAN SEBENAR 1.0

"raya cina sudah makin hampir. aku tak cukup duit nak beli tiket bas balik kampung. duit ptptn tak masuk lagi. nak balik atau tak."

setiap masalah ada puncanya. kadangkala kita cuba untuk selesaikan masalah tapi ianya berulang dan tidak selesai. untuk itu, kita seharusnya senaraikan segala masalah dari cari titik mula dan bahagian mana yang masalahnya. 

for example:
sem ni aku risau dan cemas. banyak urusan jadi tergendala. kemudian aku listkan segala masalah yang aku hadapi. 

takde nota
carry mark rendah
cgpa menurun
tak dapat upper class
kerja tak dapat
hidup susah

sebenarnya yang aku risaukan selama ni ialah pasal pointer menurun. hahaha. mesti mak marah kalau dia tahu. as a solution, saya cuma perlu banyakkan baca buku dan mencari maklumat tambahan supaya dapat carry mark tinggi dan naikkan pointer. :)

No comments:

Post a Comment