10.9.11

SERUPA



Salam alaik sahabat/biah sekalian. Ana teruja kerana dapat jadi nakib pada seorang mad’u yang memiliki perwatakan yang sama seperti ana. Apa yang sama? Dia sama seperti ana: tak suka pada perempuan (elergik). Pernah sekali aku bertanya padanya ketika usrah.

NAKIB: Hujung minggu nie ada program latihan. Ana wajibkan enta join program ni sebagai latihan untuk enta sebagai pemuda islam. Enta free tak time tu?
MAD'U: Boleh saya tahu, program nie ada pompuan tak?
NAKIB: Kenapa plak? Mesti la ada.
MAD'U: Saya sebenarnya susah skit kalu berprogram sekali dgn pompuan. Kalu lelaki sume, saya OK.

Aku gembira mendengar luahan isi hatinya. Sudah lama aku tunggu dan menanti insan seperti ini hadir dalam hidupku. Ana mengerti perasaanya, jiwanya, kehidupannya dan isi hatinya. Dialah gambaran kehidupanku. Aku kasih padamu wahai mad’u. Jika semua ahli usrahku sepertimu, sudah pasti kamulah pengganti perjuangan, aku malahan lebih baik + cemerlang dariku. 

2 comments:

  1. Salam 'alaik~ Mungkin betul mad'u tu susah untuk join program yang melibatkan muslimat.Tapi betul ke dia tu tak suka muslimat atau alergic dengan muslimat seperti naqibnya?tak de pula dinyatakn di atas sedemikian?? Mungkin dia hanya tidak biasa dengan muslimat,bukannya 'alergic' seperti kamu. Saya sendiri pun susah untuk join program yang melibatkan muslimin tapi tak de la pula sampai 'alergic' cmtu sekali. Mungkin dia jg dlm situasi sedemikian. Abas,belajarlah untuk memahami.Belajar untuk faham kondisi seseorang muslimat tu.Jatuhkan ego anda,tak susah pun.Malah,kami lebih hormat.Jangan kerana ego menguasai diri kamu akan menyesal kelak.Seorang pejuang yang sebenar-benar pejuang amat perlukan sayap kiri untuk terus teguh berjuang.Percayalah! Syukran sudi membaca dan maaf juga kalau tersilap bicara ^_^

    ReplyDelete
  2. ya rabbi. ana tgh cuba la ni nak 'menerima' muslimat dalam kehidupan sebagai seorang mahasiswa. EGO? erm..(cmne dia bleh prasan plak). Yela la siswi..~

    ReplyDelete