3.10.11

KETUK PINTU HATI

Salam alaik temanku..


Ya Rabbi, ikhlaskanlah hatiku. Kemana ingin kubawa hati ini. Hati yang penuh dengan keegoan, kebencian, hipokrik, penipuan dan kecelaruan. Ya Muhaimin, izinkan aku untuk memiliki hati yang tenang, hati yang bisa melihat dengan keimanan dan kejujuran.  Kurniakan aku keikhlasan agar aku tetap utuh di atas jalan dakwah ini. Jalan perjuangan ini penuh liku, onak duri yang menusuk kalbu saban hari siang dan malam. Ketuklah pintu hati ini ya rabbi agar terbuka pintunya supaya aku lebih bersyukur dengan apa yang ada. Ya Rabbul Izzati, hati ini sering merintih dikala melihat kemungkaran yang sentiasa berlaku, samada oleh temanku sendiri malahan orang yang tak ku kenali. Kurniakan aku iman yang dapat menepis godaan kaum hawa agar aku dapat memiliki permata yang suci lagi bersih. Iman ini tidak sekuat Saidina Abu Bakar Ya Allah. Apalah dayaku untuk menuju iman Umar tapi bantulah aku untuk menggapai iman seperti Tariq Bin Ziad. Teguhkan pendirianku seperti Murabbi Ustaz Yahya Othman. Tiada mustahil di dunia ini Ya Muhaimin. Bantulah aku untuk menuntun iman ini ke arah perjalanan yang  jitu lagi bermakna. Aku sudah tidak berdaya untuk berjalan lagi. Liku yang biasa ini sudah menjemukan aku lantas inginku beralih pada medan laen Ya Allah. Bantulah aku..

No comments:

Post a Comment