20.10.11

A MILLIONAIRE 1ST LOVE



Pengajaran:
  1. Maut datang tanpa mengenal sesiapa. Apabila susah sampai masanya, kita hanya perlu pasrah sahaja. Walaupun mengambil ubat sekalinya, panggilan perpisahan itu perlu disambut walaupun terpaksa. Cinta sesama insan tetap terhenti apabila sampai masanya. Semasa hidup, kita berusaha membahagiakan pasangan. Bergelak ketawa, kerja bersama, tinggal satu rumah namun semua itu akan terhenti apabila si pasangan yang sakit itu semakin parah. Apa yang boleh dibuat hanyalah menjaganya siang dan malam.
  2. Catatan dalam diari oleh mengingatkan memori silam. Jae-kyung pernah tinggal di kampung bersama Eun-Whan tetapi dia sudah lupa semua itu akibat kemalangan semasa kecil. Setelah berpindah, Eun-whan selalu berjumpa Jae-Kyung tetapi dia tidak memberitahu siapa dirinya yang sebenar. Hal ini terbongkar setelah Jae-kyung mendengar catatan diari Eun-whan melalui pementasan yang diadakan di sekolahnya.
  3.  Harta yang banyak akan ditarik balik kalau kita tak pandai guna. Jae-yung yang berusia 18 tahun, sudah memiliki wang yang banyak, kereta sport, tinggal di hotel dan jarang2 datang ke sekolah. Semua itu hanya tinggal mimpi setelah ianya ditarik balik peguamnya kerana ingin menurut wasiat datuknya. Dia hanya akan dapat balik semua itu setelah berjaya menamatkan pengajiannya.

No comments:

Post a Comment