29.5.15

KENAPA TURUN LAGI. TAK SERIK KAH.

aku sering berjanji pada diriku untuk tidak turun main futsal dan main PES. Bukan aku takut kalah tapi aku takut maki hamun dan beremosi. menang dan kalah memanglah adat permainan tapi tak semua sanggup menerima kekalahan. apabila sudah kalah, tiada lagi senyuman, gelak ketawa dan ketenangan. kalaupun berbunyi, cuma maki hamun. muka mulai merah menahan marah. semua benda seakan tidak kena.

aku berjanji lagi. masih sama seperti hari sebelumnya. tapi apabila mereka memanggil, aku lupa pada janjiku. ku kata pada diriku "jangan risau, malam ni takda apa akan berlaku. main macam biasa". hasilnya, aku masih mengulangi kesalahan yang sama. pergi dengan ceria dan pulang dengan masam muka. 

aku berjanji lagi. jangan turun kalau musim exam. aku tetap turun. aku kata last ride tapi aku lupa pada janjiku. itu tak kena, ini tak kena. aku mula naik berang. badan panas dan rasa nak sepak orang. aku tahan dan aku istighfar. tapi istighfarku masih sama dan tidak berkesan. tiada lagi senyum. 


No comments:

Post a Comment